המדריך השלם על קרמיקה למטבח כפרי

שתפו לחברים

תוכן עניינים

עיצוב בסגנון כפרי הוא אולי המגמה הבולטת ביותר בשוק הישראלי. אנחנו, הישראלים, מאופיינים בחיבור העז שלנו לבית, למשפחה, לאדמה.

משום שישראל לא מלאה בערים קטנות אלא להיפך, ביישובי ספאר ובעיירות קטנות יחסית, עיצוב בסגנון כפרי הוא עדיין הסגנון הבולט מבין האופציות השונות לעיצוב הבית. קרמיקה למטבח כפרי יכולה להוסיף המון. במאמר הבא נדבר על המאפיינים של המטבח הכפרי ועל התפקיד של הקרמיקה בתוך המטבח. בואו נתחיל.

למה כדאי לשלב קרמיקה בעיצוב המטבח?

לפני שנתחיל לדון בשאלות הנוגעות לעיצוב ועל התפקיד של קרמיקה למטבח כפרי מבחינה אסתטית, אנחנו רוצים לענות על השאלה המרכזית, למה בכלל אנחנו צריכים קרמיקה למטבח? הסיבה נוגעת לנקודת החולשה של המטבח המודרני. חישבו על כך, אנחנו מדברים על חלל סגור יחסית, שם מבשלים, משתמשים במים מהברז, מריחים את אדי הבישול, כל האלמנטים הללו עלולים לשחוק את הקירות. פשוט, משום שבמפגש עם הרטיבות, קיר גבס מתחיל להתקלף. קרמיקה למטבח כפרי היא קודם כל תוצאה של צורך ממשי ולכן, ההמלצה שלנו היא תמיד לשקול בתבונה את האריחים בהם תבחרו להשתמש. הרי אם אתם רוצים שהאריחים ישמשו אתכם לאורך שנים, תמיד טוב לבחור בחומר גלם איכותי ועמיד מפני שחיקה.

מה המאפיינים של קרמיקה למטבח כפרי?

כעת זה הזמן לצלול לתחום האהוב עלינו, עיצוב הבית. נתחיל בכמה מילים על האופי של המטבח הכפרי. המוטיב המרכזי של מטבח כפרי, בניגוד למטבח מודרני למשל, זה הניסיון ליצור תחושה של 'בית'. בדרך כלל, אם ננסה לתרגם את המושג לכלים פרקטיים, נצביע על הניסיון ליצור תחושה של 'חמימות' בתוך המרחב. לכן נשתמש בתאורה צהובה בדרך כלל, נבחר באלמנטים המשלבים חומרי גלם שונים כמו עץ, קרמיקה כמובן וכאלו המזכירים לכולנו את 'הבית של סבתא', במובן הטוב של המילה. אחד המאפיינים של מטבח כפרי הוא השימוש באלמנטים עיצוביים שתפקידם רק להוסיף חן ולא בהיכרח לתת מענה פונקציונאלי למטרה מסוימת. בדיוק בגלל זה נשתמש דווקא באריחים קטנים יותר בדרך כלל, נשבץ אריחים מעוטרים בנקודות כאלו ואחרות ברחבי המטבח. כלומר, נעשה הכל כדי להוסיף צבע וחיים למטבח המעוצב בסגנון כפרי.

איך תתאימו את הקרמיקה למטבח שלכם?

אם אתם שואלים את עצמכם איך לבחור נכון קרמיקה למטבח כפרי, חשוב לחלק את התשובה לשתי קטגוריות מרכזיות:

איך בוחרים קרמיקה לרצפות?

קרמיקה לרצפות היא קודם כל מענה פרקטי לצרכים שלכם. מה שחשוב לנו להדגיש הוא שכאשר אתם בוחרים קרמיקה לרצפה של מטבח כפרי, תמיד כדאי ללכת לכיוון של אריחים בגוונים בהירים עם מעט עיטורים. אמנם, יש מי שאוהבים לגוון ולהשתעשע דווקא עם עיצוב היוצא מגדרו, אבל כדאי לשים לב, הרצפה היא חלק כל כך דומיננטי בתוך החלל, כך שהרבה פעמים דווקא בנוגע לחיפוי הרצפה, היינו הולכים על מראה סולידי יחסית. כמובן, חשוב לבחור אריחים באיכות גבוהה וכאלו שיהיה קל לנקות אותם, הרי האריחים על רצפת המטבח הם הראשונים להתלכלך.

איך מתאימים קרמיקה לחיפוי הקירות במטבח כפרי?

דווקא בחיפוי הקירות יש לנו את המקום לצאת מגדרנו ולחשוב באופן מעט שונה. דווקא עם החיפוי של הקירות, אפשר להשתעשע ולשבץ אריחים קטנים יותר, בגוונים שונים וכאלו המעוטרים בהדפס וינטאג' או כאלו המצויירים ביד. שימו לב לשתי נקודות מרכזיות: הראשונה, בחרו אריחים יפים אמנם, אבל בלי לוותר על העמידות של חומר הגלם מפני שחיקה, כאמור, מדובר על מוצר שימשיך לשרת אתכם בעוד שנים קדימה. דבר שני, תמיד טוב לבחור באריחים המתחברים עם הסגנון העיצובי ופלטת הצבעים בה בחרתם, כדי שהאריחים ימשיכו לשרת את ההרמוניה בחלל. מטבח הוא חדר מרכזי בבית ואתם לא רוצים להרגיש בו לא בנוח.

שלושה טיפים שיעזרו לכם לבחור אריחים מושלמים למטבח שלכם

  • פנו למעצב פנים לקבלת ייעוץ: גם אם אתם יודעים מה אתם רוצים, תמיד טוב לשאול איש מקצוע נוסף לדעתו. אתם עלולים לגלות מידע חדש שלא הכרתם עדיין ובעיקר, תזכו להתאמה אישית של האריחים לצרכים שלכם.
  • רכשו אריחים מאנשי מקצוע מנוסים: משום שאתם לא בקיאים בתחום, הכי קל זה לבחור לקבל סיוע מבית עסק רשמי, רציני וכזה שתמיד יספק לכם מוצר איכותי, כך שלא יהיו לכם ספקות.
  • נסו לספוג השראה ברשת: כך תוכלו לדייק את הטעם האישי שלכם ולבחור נכון, הרי אנחנו מדברים על המטבח שלכם ואתם אלו שצריכים להרגיש בתוכו בנוח.

אולי יעניין אותך

חיפוי קיר מטבח שחור לבן

רעיונות לחיפוי קיר מטבח

חיפוי קירות המטבח משלב בין פונקציונליות לנגיעות עיצוביות, ומהווה חלק בלתי נפרד לתכנון ולעיצוב המטבח והחלל המרכזי בבית כולו.

כורסא מודרנית מעור חום

הקליקו למבצעים חמים בגרופון