איך לבחור את הקרמיקה המושלמת למטבח מודרני?

שתפו לחברים

תוכן עניינים

אם לומר את האמת, כולנו, מבלים הרבה מאוד זמן במטבח. הישראלים במיוחד, אוהבים לבלות את עיקר הזמן בין הכיריים, למקרר לפינת האוכל.

זה מתחיל בתרבות המקדשת את ערכי המשפחה והמסורת, כך שארוחות משפחתיות הן משהו שכמעט אין ישראלי שלא מכיר היטב. עובר דרך המטבח הישראלי המפואר, המוביל רבים מהישראלים פשוט, לבלות הרבה זמן בחדר החשוב הזה, הלב הפועם של הבית, אם תרצו לקרוא לו כך. בהתבסס על הנתונים הללו, עלינו 'להרים את הראש' אל המגמות המשתנות, באכה 2023. עיצוב הבית, בייחוד עיצוב בסגנון מודרני, הפך משהו שישראלים רבים מחפשים ומעוניינים בו. מה זה אומר בדיוק? מה תפקידה של הקרמיקה בתוך כל זה, מיד נדבר על הכל.

מה תפקידה של קרמיקה בעיצוב מטבח מודרני?

נתחיל בהסבר קצר, מה זה בכלל 'מטבח מודרני'? למה הכוונה? אם נתייחס למטבח הקלאסי, או המטבח 'הכפרי', אנחנו נראה חדר המעוצב באופן כזה שאינו מקדש את הפונקציונאליות בהיכרח. עיצוב של מטבח מהסוג הזה, ילווה בשימוש בעץ בדרך כלל ולא פעם, במקום יצירה של פינות אחסון רבות, אנחנו נראה דווקא את ההיפך, מחבתות וסירים משתלשלים מהתקרה, קופסאות מסמכים בפינות המטבח וכן הלאה. לעומת זאת, מטבח מודרני, כמשתמע מהדברים שלנו, זה בדיוק ההיפך הגמור. עיצוב של מטבח מודרני יכלול שימוש בחומרים המשדרים אווירה 'אורבנית' בדרך כלל. למשל, נראה חיבורים של זכוכית, מתכת, אריחי קרמיקה וכן הלאה. בנוסף, מטבח בסגנון מודרני יכלול אינספור פינות אחסון דיסקרטיות, משום שאם יש משהו שהמטבח המודרני דוגל בו, זו פונקציונאליות. לקרמיקה יש שני תפקידים חשובים במארג הזה. הראשון, פרקטי, קרמיקה עמידה בפני לחות וכך, היא שומרת על הקיר ועל המטבח, מפני תהליכי בישול העלולים לשחוק את הקירות לאורך הזמן. מהצד השני, קרמיקה, היא עוד דרך מעניינת, לשלב צבעים וטקסטורות המאפיינים את המטבח המודרני.

איך מתאימים קרמיקה למטבח מודרני?

את התשובה נחלק לשני סעיפים:

איך בוחרים קרמיקה לרצפת המטבח?

השאלה היא איזה סוג של מטבח מעניין אתכם, האם תרצו ללכת בכיוון של יצירת מטבח בצבעים בהירים? לבן וכיוצא באלו? או שמע, הייתם מעוניינים דווקא לעצב מטבח על פי פלטת צבעים מונוכרומטיים בגוונים כהים יותר? בכל אופן, בדרך כלל, את רצפת המטבח נשבץ ברצפות גדולות יחסית, בצבע אחיד עם גימור מבריק במרבית המקרים. זכרו, דווקא בעין עיצובית, משום שיש לרצפה נוכחות במרחב, לא היינו 'מתפרעים' בבחירת האריחים. אמנם, קיימת האפשרות ללכת על אריחים המעוצבים בתצורה גאומטרית זו או אחרת, מרובעים או משולשים, אבל לא היינו מרחיקים לכת מעבר לכך.

איך בוחרים קרמיקה לחיפוי הקירות של מטבח מודרני?

דווקא כאן, יש מקום 'להתפרע'. עדיין, מטבח מודרני בדרך כלל יכלול אריחים גדולים יחסית ולא בהיכרח, אריחי פסיפס קטנים, אבל, משום שאנחנו מדברים על מרכיב שיכול להוסיף על העיצוב הכללי של החלל ולא על מרכיב דומיננטי ממנו אי אפשר להתעלם, אפשר לבחור לשלב אריחים קטנים יחסית, קרמיקה מעוטרת וכיוצא באלו. גם כאן, שימו לב, אם אתם מעוניינים במטבח מודרני, לא כדאי לוותר על פלטת צבעים מונוכרומטיים ועל תצורות גאומטריות הכוללות קווים ישרים ונקיים.

טיפים מנצחים לבחירת האריח המושלם

אספנו עבורכם שלושה טיפים חשובים, כדי שתבחרו נכון את האריחים המושלמים עבורכם:

  • לכו לשאוב השראה: בסוף, אנחנו מדברים על המטבח שלכם. מי שצריכים לאהוב את המטבח ולהתחבר אליו אלו רק אתם, לכן, תמיד טוב ללכת ולחפש ברשת דוגמאות לעיצובים אהובים עליכם.
  • התייעצו עם מעצב פנים ועם אנשי מקצוע: עיצוב הבית זו לא משימה פשוטה, מדובר על אומנות של ממש. תמיד טוב לשתף את הרעיונות שלכם עם אנשי מקצוע מהתחום.
  • אל תוותרו על איכות המוצר: משום שאריחי קרמיקה ממלאים גם תפקיד פונקציונאלי ולא רק עיצובי ומשום שהמטבח עתיד לשמש אתכם עוד שנים רבות, זכרו זאת והקפידו לבחור מוצרים עמידים מפני שחיקה.

איך מנקים קרמיקה למטבח מודרני?

כמובן, אי אפשר לדבר על חיפוי למטבח בלי להתייחס לשאלת הניקיון. ראשית, נזכיר כי ככל שתבחרו במוצרים איכותיים יותר, כך יהיה קל יותר לנקות אותם מלכלוך ואבק. שנית, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, כדאי להתחיל בשאיבת האבק ורק לאחר מכן, להשתמש בחומרי ניקוי מתאימים לטיפול בכתמים. בסוף, אל תשכחו לנגב את המטבח היטב, כדי למנוע מכתמים חדשים להופיע. נסו להימנע מחומרים אגרסיביים, שכן גם אם אלו יתנו תוצאה מצויינת בשלב הראשון, בהמשך האריחים עלולים לאבד מזהרם וחבל. אגב, תחזוקה שוטפת, היא הפתרון הטוב ביותר, זה שימנע מהלכלוך 'להתקע' ולהפוך לחלק אינטגרלי מהמטבח שלכם.

אולי יעניין אותך

אריחי קרמיקה למטבח כפרי

המדריך השלם על קרמיקה למטבח כפרי

עיצוב בסגנון כפרי הוא אולי המגמה הבולטת ביותר בשוק הישראלי. אנחנו, הישראלים, מאופיינים בחיבור העז שלנו לבית, למשפחה, לאדמה.

חיפוי קיר מטבח שחור לבן

רעיונות לחיפוי קיר מטבח

חיפוי קירות המטבח משלב בין פונקציונליות לנגיעות עיצוביות, ומהווה חלק בלתי נפרד לתכנון ולעיצוב המטבח והחלל המרכזי בבית כולו.

כורסא מודרנית מעור חום

הקליקו למבצעים חמים בגרופון