עיצוב מרפסת 12 מטר – איך עושים את זה?

שתפו לחברים

תוכן עניינים

החלום הישראלי בדרך כלל כולל בית עם גינה, ילדים בחצר וכלב או כלבה, אם אפשר. אבל, מה לעשות, המציאות לא תמיד מסתדרת בדיוק כמו שהיינו רוצים.

יש מי שבני המשפחה שלהם מתגוררים בעיר מסוימת והם רוצים להישאר בקרבת מקום, יש מי שלא רוצים לצאת מהעיר בגלל העבודה. אבל, גם אם אתם מתגוררים בדירה קטנה או דירה לה מרפסת 12 מטר בסך הכל, אתם יכולים להפיק מהלימון לימונדה נהדרת. במאמר הבא, תקבלו כמה טיפים לעיצוב מרפסת בכלל ולעיצוב מרפסת קטנה בפרט. קחו דף ועט, אנחנו מתחילים.

איך מנצלים את המרחב הכי טוב שאפשר?

הכי חשוב לזכור, בנוגע לעיצוב מרפסת קטנה, הוא שככל שהמקום קטן יותר, כך אנחנו צריכים לחשוב יצירתי, איך אנחנו מנצלים את המרחב הקיים בצורה אופטימלית. למשל, עיצוב מרפסת 12 מטר, יכול לכלול פינות ישיבה שהן גם, פינות אחסון. כך יהיה לכם איפה להניח את כלי הגינון למשל. עוד דרך לנצל היטב את השטח של המרפסת הקטנה, היא לתלות עציצים על המעקה או, במידה והמרפסת מחופה בתקרה, אפשר לתלות עציצים המשתלשלים מלמעלה. ככל שנקפיד לפנות את המרפסת מפריטים מיותרים, כך נרגיש, כאילו המרפסת 'התרחבה', בעוד כמה סנטימטרים.

גם מרפסת 12 מטר יכולה להפוך 'ריאה ירוקה' לבית

למרפסת יש מספר תפקידים בדירת מגורים או בבית. אחד התפקידים הוא לשמש 'ריאה ירוקה' לדיירי הבית. דווקא מי שמתגוררים בערים ולא זוכים לראות טבע באופן יום-יומי, יכולים להשתמש במרפסת כדי לטפח עציצים המעוטרים בפרחים ובצמחיה ירוקה. מחקרים מוכיחים כי התבוננות בצמחים, מעודדת את המוח להפריש חומרים המאפשרים לו להירגע ולהוריד מתחושת המתח. אם גם אתם מבלים שעות רבות בעבודה ובניסיון למלא אחר שורה אינסופית של מטלות, הרי שעציצים במרפסת, יכולים לעזור לכם לשפר את איכות החיים. כאמור, אתם ממש לא חייבים מרפסת ענקית כדי לטפח צמחים. זו לא בעיה למצוא אדניות מעקה או לתלות עציצים מהגג, אם האופציה הזו קיימת עבורכם. אגב, אל תחששו, גם אם אתם מהטיפוסים המעידים על עצמם בתור 'הורגי עציצים', תוכלו למצוא בכל משתלה, צמחים הזקוקים למעט השגחה וטיפול כדי להתפתח ולגדול.

לעצב מרפסת קטנה בתקציב מינימלי

אנחנו לא יכולים שלא להסתכל על הצד החיובי בעיצוב של מרפסת קטנה, היא העובדה כי אתם יכולים להגיע לתוצאות מרהיבות, בתקציב זעום. כל מה שאתם צריכים זו פינת ישיבה קטנה, שתי כורסאות קטנות, כיסאות ושולחן או כל אלטרנטיבה המתאימה לכם, כמה עציצים וזה הכל. אגב, ההמלצה שלנו, במידה ואתם מתגוררים בדירה ישנה, עם מרפסת לא משופצת, להניח שטיח או טפט, על הרצפה. חיפוי דמוי פרקט או שטיח ישן, יעזרו להסתיר את הפגמים במרצפות השחוקות ויוסיפו חן למרפסת. בסוף, כל מה שצריך, זה להוסיף כמה גופי תאורה קטנים, שרשרת נורות על המעקה או גוף תאורה עומד בפינה ואתם מסודרים.

עיצוב מרפסת קטנה – הדרך שלכם לשפר את איכות החיים שלכם

קל להניח כי אם זכיתם להתגורר בדירה עם מרפסת קטנה 'אין טעם להשקיע' בעיצוב שלה. אבל האמת היא כי דווקא זו הדרך שלכם לשפר את איכות החיים שלכם. אנחנו, בני האדם, מושפעים מאסתטיקה ויופי. כאמור, לשאוף קצת אוויר נקי ולהביט בעציצים הגדלים במרפסת, יכולים לעזור בהפגת מתחים ולשפר את התחושה שלכם. אגב, גם מרפסת קטנה היא פתרון מושלם למי שאוהבים להכניס אורחים. הציצו ברשת וראו את התמונות באתר, תופתעו לגלות אינספור רעיונות חדשים לעיצוב מושלם, של מרפסת קטנה בדירת מגורים.

אולי יעניין אותך

עיצוב מרפסת מודרני עם דק עץ

עיצוב מרפסת

הבית שלכם הוא המקום החשוב והמשמעותי בחייכם. הבית הוא המקום ממנו אתם יוצאים ליום העבודה שלכם וחוזרים חזרה, הבית הוא המקום בו אתם מבלים עם האנשים היקרים לכם מכל, בני המשפחה שלכם.

מיטות שיזוף לגינה

איך להתאים ריהוט גן לסוג הפרגולה

עיצוב הגינה הביתית מצריך שילוב בין אלמנטים עיצוביים לצרכים פונקציונליים, תחת מגבלות של היקף שטח הגינה, אקלים וסביבה לצד כיוון האוויר, שעות החשיפה לשמש ועוצמת הקרינה, אל מול אופי המשפחה, הרכב המשפחה והרגליה. אחד האלמנטים הראשונים הנדרשים לעיצוב ולניצול נכון של הגינה הוא התקנת פרגולה, המספקת הצללה וקירוי והופכת את החלל החיצוני לבית לחלל המתאים לבילוי ולאירוח.

כורסא מודרנית מעור חום

הקליקו למבצעים חמים בגרופון