איך להתאים ריהוט גן לסוג הפרגולה

שתפו לחברים

תוכן עניינים

עיצוב הגינה הביתית מצריך שילוב בין אלמנטים עיצוביים לצרכים פונקציונליים, תחת מגבלות של היקף שטח הגינה, אקלים וסביבה לצד כיוון האוויר, שעות החשיפה לשמש ועוצמת הקרינה, אל מול אופי המשפחה, הרכב המשפחה והרגליה. אחד האלמנטים הראשונים הנדרשים לעיצוב ולניצול נכון של הגינה הוא התקנת פרגולה, המספקת הצללה וקירוי והופכת את החלל החיצוני לבית לחלל המתאים לבילוי ולאירוח.

החשיבות של התאמת ריהוט הגן לסוג הפרגולה

הפרגולה יוצרת מסגרת ותיחום לגינה, בולטת לעין ולמעשה מהווה אלמנט עיצובי הקובע את סגנון העיצוב כולו. הצבת רהיטים תחת הפרגולה בתכנון מוקדם, תוך הבנת האמירה העיצובית שנקבעה עם בחירת הפרגולה, תיצור גינה במראה הרמוני והוליסטי, חיבור טבעי וניצול נכון של משחקי האור והצל שיוצרת הפרגולה. הפרגולה תסייע הן בשמירה על הריהוט, והן ביצירת קו עיצובי מנחה לבחירת הריהוט.

איך לבחור ריהוט גן שיתאים לפרגולת עץ?

פרגולת עץ יוצרת חיבור לטבע וסגנון עיצוב כפרי בעיקרו. יחד עם זאת, במטרה להמשיך באותו קו עיצובי אך לא ליצור תאונת דרכים לעיניים, מומלץ להימנע מהצבת ריהוט עץ מאסיבי תחת פרגולה מעץ. מערכות ריהוט חוץ הנוגעים בעיצוב הכפרי ויחד עם זאת מסייעים בשבירת המאסיביות שמעניקה פרגולה מעץ, יתבססו על חומרים טבעיים (או חומרים מתועשים במראה החומר הטבעי) דוגמת רהיטי קש או ראטן.

הן הקש והן הראטן הם חומרים טבעיים, הנלקחים מצמחים היוצרים סיב טבעי וחזק במיוחד, ומתאימים לשזירת רהיטים חזקים ועמידים, המותאמים בתהליך עיבוד ייחודי, לתנאי חוץ. ניתן למצוא מגוון מערכות ריהוט המתבססות על קש או ראטן, שולחנות אוכל וכיסאות, פינות ישיבה ועוד.

רהיטים אלו מספקים שלד ותשתית ודורשים שילוב של כריות ישיבה ופרטי טקסטיל, המשלימים את אלמנט הנוחות, ומשתלבים היטב בעיצוב הגינה הטבעי.

איך לבחור ריהוט גן שיתאים לפרגולת ברזל?

פרגולת ברזל היא שם כולל למגוון פרגולות ותשתיות לפרגולה, מברזל מגולוון ויצוק ובשילוב עם חומרים נוספים.

בבחירת ריהוט גינה בעלת פרגולת ברזל מלאה (שלד וקירוי גם יחד), כמו אלו המיוצרות ונבנות על ידי שחר עץ, יש להביא בחשבון את המראה המתועש והקר שיוצרת הפרגולה, ודווקא לנסות ולייצר ניגודיות באמצעות ריהוט המשדר חמימות וביתיות.

ניתן לשלב ריהוט מעץ, בדגש על סוגי עץ המעניקים צבעים חמים דוגמת עץ איפאה ועץ מהגוני, ריהוט קש וראטן בשילוב פרטי טקסטיל בצבעים דומיננטיים, ובמקרה של פרגולת ברזל מאסיבית המעניקה נוכחות ומראה יוקרתי, נגיעה של אלמנט מזכוכית דוגמת פלטת שולחן מזכוכית, עשויה להתאים וליצור גינה מודרנית בסגנון יוקרתי. 

איך לבחור ריהוט גן שיתאים לפרגולת אלומיניום?

פרגולה מאלומיניום היא פרגולה המתבססת על שלד אלומיניום, ועשויה לכלול קירוי באמצעות מגוון חומרים וסגנונות. כאשר מדובר בפרגולת אלומיניום מלאה, בה השלד וקורות הצללה עשויות מאלומיניום- מעניקה את אותו מראה מתועש ו/או יוקרתי שמעניקה פרגולה מברזל- והתאמת הריהוט יתבצע תחת אותו עיקרון ניגודיות.

פרגולה מאלומיניום הכוללת קירוי מיריעות PVC, כדוגמת הפרגולות שמעצבים בשחר עץ, לרוב תביא ססגוניות ודוגמאות מודפסות, היוצרות בידול ואלמנט עיצובי צעיר, שיתמזגו היטב עם רהיטים בעיצוב קווים נקיים וצבעים אחידים. ניתן לשלב שולחן אלומיניום בעל פלטת זכוכית וכיסאות תואמים, או ריהוט מחומרים פולימריים בגימור נקי. גם בבחירת הגוון יש ליצור ניגודיות לצבע הפרגולה ולהעדיף ריהוט בגוונים בהירים לפרגולה כהה והפוך.

בבחירה של ריהוט לפרגולה, מלבד יצירת הרמוניה בין חומרים ישנה משמעות למספר אלמנטים נוספים:

  • יחסי גודל- לעולם היקף הריהוט כולו, כאשר הוא ממוקם תחת הפרגולה, יהיה קטן מהיקף הפרגולה כולה. פרגולה המעניקה הצללה רחבה תבטיח כי כל המבלים בגינה יזכו לישיבה ושהיה בצל נעים, הגנה על הריהוט מפני קרינה ומשקעים וקומפוזיציה אופטימלית.
  • איכות ועמידות- רהיטי גן מחד גיסא משדרים קלילות ואינם דורשים את ההשקעה הכלכלית הנדרשת בבחירת ריהוט לבית, ויחד עם זאת דורשים הגנה והתאמה לתנאי חוץ: עמידות בפני תנאי לחות, גשם ורטיבות, רוחות עזות, קרינה ומזיקים. כל אחד מן החומרים שהוזכרו מעלה ואחרים, מגיע בדרגות איכות ועמידות משתנות, ותוך יישום שכבות איטום והגנה על הריהוט. חשוב לבחור ברהיטים באיכות טובה ועמידות גבוהה שיאריכו ימים ולא יראו סימני בלאי מוקדם.
  • נוחות- הגינה הביתית היא במקרים רבים מרחב הבילוי והאירוח של המשפחה. ככל שניתן במה לחשיבות העיצוב, חשוב במיוחד שלא לוותר על ריהוט נוח, מרווח שמאפשר ישיבה ממושכת ומהנה.

אולי יעניין אותך

עיצוב מרפסת 12 מטר

עיצוב מרפסת 12 מטר – איך עושים את זה?

החלום הישראלי בדרך כלל כולל בית עם גינה, ילדים בחצר וכלב או כלבה, אם אפשר. אבל, מה לעשות, המציאות לא תמיד מסתדרת בדיוק כמו שהיינו רוצים.

עיצוב מרפסת מודרני עם דק עץ

עיצוב מרפסת

הבית שלכם הוא המקום החשוב והמשמעותי בחייכם. הבית הוא המקום ממנו אתם יוצאים ליום העבודה שלכם וחוזרים חזרה, הבית הוא המקום בו אתם מבלים עם האנשים היקרים לכם מכל, בני המשפחה שלכם.

כורסא מודרנית מעור חום

הקליקו למבצעים חמים בגרופון