לנערה מתבגרת – עיצוב חדר נערות

שתפו לחברים

תוכן עניינים

עיצוב חדר לנערה מתבגרת הוא פרויקט לא פשוט, שעשוי להוליד התנגשות בין הרצון וההעדפות של המתבגרת לאלו של ההורים, וזאת לצד מגבלות תקציב, גודל חלל וצרכים פונקציונליים.

המעבר מילדה חייכנית ומתוקה למתבגרת בעלת אישיות של קואלה דה ויל וחיבה לדלתות סגורות אינו פשוט להורים, למתבגרת עצמה וגם לא לחדר הפרטי שלה, שמחלל ססגוני ומזמין המשלב בין צעצועים לדמויות אהובות מסרטי דיסני, הפך להיות למרחב מבולגן בו הארון, המיטה והרצפה זוכים למעמד זהה.

מספר טיפים להורים לצלוח את עיצוב החדר בשלום, ואולי גם את גיל ההתבגרות:

תכנון משותף

טרם תחילת התכנון העיצובי והירידה לפרטים, חשוב לשוחח עם הנערה המתבגרת ולהקשיב לכלל הרעיונות, המחשבות והחלומות שלה- ללא שיפוטיות וללא הטלת ווטו מוקדם. בשיחה תעלה המתבגרת את רצונותיה בכל הנוגע לצביעת החדר, סוג הריהוט, הפריטים והאקססוריז הנלווים. חשוב לזכור כי מדובר בחדרה הפרטי, וגם במידה ולא מסכימים עם סגנון העיצוב וההעדפות- מוטב לאפשר לה ככל הניתן להביע את עצמה באמצעות עיצוב החדר, ולחוש נוח בתהליך עצמו ובמרחב הפרטי שלה.

קביעת מסגרות וגבולות

עם קבלת רצון המתבגרת להבעה עצמית וההכרה בזכותה על חדרה, זה גם המקום לקבוע גבולות, שכן החדר הפרטי עדיין מצוי בבית ההורים ובבעלותם, והם האמונים על תקציב השיפוץ והעיצוב, ועל המתבגרת עצמה, בריאותה, נוחיותה ורווחתה. בהתבסס על אלה חשוב לקבוע מסגרת תקציבית, צרכים פונקציונליים והתאמה של פריטים. לצד הקבלה וההכלה לצורך הדוגמא, נקבע שלא ניתן יהיה לוותר על הספרייה בחדר- שכן זאת משמשת לאחסון וללמידה, ולא נחליף מיטה עם מזרון תומך במזרון פוטון לעיצוב אוריינטלי.

פונקציונליות ופתרונות אחסון

חדרה של מתבגרת הוא כל עולמה: חדר השינה, מקום לאחסון פריטים וחפצים, מרחב אירוח לחברים, מקום ללמידה, קריאה, שימוש במחשב אישי ועוד. חשוב להביא בחשבון את כל הצרכים הללו בעת עיצוב החדר ולתת להם מקום. דגש מיוחד: מתבגרים נוטים לחוסר סדר ועד לבלגן מוחלט. ריבוי פתרונות אחסון יסייע להם להחביא את הבלגן מאחורי דלתות סגורות ויחסוך מריבות בעתיד.

לאחר השיח, ההסכמות והתכנון הראשוני, חשוב ליישם את העצוב וליצור חדר באווירה צעירה שמשקף את האופי ותחומי העניין של המתבגרת. יחד עם זאת חשוב לזכור שתחומי עניין והעדפות עשויים להשתנות וליצור חדר בעיצוב מלהיב ומתאים למתבגרת מחד גיסא, אולם גם מודולרי וניתן לעדכון ושינויים מאידך גיסא.

פרטי ריהוט קבועים- עיצוב ואקססוריז מודולרי

בעיצוב חדר למתבגרת חלק ניכר מן ההוצאה מושקע ברכישת ריהוט: מיטה, ארון, ספריה, מדפים. בבחירת פרטי הריהוט מומלץ לבחור בריהוט סולידי, צבעים אחידים המתמזגים במספר סגנונות עיצוב ולא להיכנע לטרנדים חולפים. ריהוט בגווני לבן, עץ, שמנת וצבעים רכים ורגועים אחרים, יספק בסיס עיצובי ואפשרות לשילוב של אמירה אישית באמצעות פרטים מודולריים להלבשת החדר דוגמת: שטיח, כיסויי מיטה ומצעים, תמונות, גופי תאורה, כריות ומוצרים נוספים.

הפרדה

ככל שחלל החדר מאפשר זאת מוטב ליצור הפרדה בין אזור השינה-המיטה, אזור לאירוח, פיזור כסא או שניים, פוף או יחידת ישיבה מעוצבת אחרת, לאזור הלמידה- הספרייה. המתבגרת עצמה תבלה את מרבית זמנה על המיטה, אולם העיצוב המבודל יסייע ביצירת חלל אלגנטי, מסודר ומאורגן.

תאורה

מתבגרים נוהגים ליצור אווירה באמצעות תאורה, וניתן למצוא לא מעט אלמנטים לתאורה מודולרית ואווירה צעירה בחנויות התאורה במחירים נוחים. ניתן לשלב במרכז תקרת החדר מנורה צמודת קיר, בעלת מנגנון שליטה שמאפשר שינויים בצבע ובעוצמת התאורה, לצד חיבור בלוטוס ואפשרות להשמעת מוזיקה באיכות גבוהה ובפיזור סאונד שווה בכל חלל החדר, לשלב פסי לד לתאורה חווייתית ופתרונות נוספים.

אולי יעניין אותך

כורסא מודרנית מעור חום

הקליקו למבצעים חמים בגרופון